previous next

پیام های بهداشتی به مناسبت هفته ملی دیابت

  • خوردن صبحانه باعث کاهش مصرف میان وعده های نامناسب، کاهش ریسک اضافه وزن می گردد. و باعث افزایش تمرکز در کلاس درس می شود.
  •  نخوردن صبحانه منجر به پرخوری در طول روز و افزایش ریسک چاقی و اضافه وزن که خود ریسک فاکتور ابتلا به دیابت می باشد، می گردد.
  •  به طور منظم و روزانه فعالیت ورزشی داشته باشید، ۳۰ دقیقه ورزش در روز به مدت ۵ روز در هفته می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را تا ۴۰ درصد کاهش دهد.
  •  سالیانه ده میلیون نفر در جهان مبتلا به دیابت نوع ۲ تشخیص داده می شوند.
  • به خاطر داشته باشید با پیروی از یک الگوی غذایی سالم از اضافه وزن، چاقی، ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و دیابت پیشگیری کنید.
  •  دیابت منجر به کوری، نقص عضو و نارسایی کلیه می شود.
  • انتشار جهانی دیابت به علت افزایش در عوامل خطر اضافه وزن، چاقی و کم تحرکی است.
  • با تشخیص اولیه و زودرس دیابت می توان از بروز عوارض آن جلوگیری نمود.
  •  آیا می دانید: بیش از نیمی از افراد مبتلا به دیابت از وجود بیماری خود بی اطلاع هستند؟ آیا می دانید: دیابت بالغين قابل پیشگیری است.
  • دیابت بزرگسالان در بین افراد چاق شایعتر است.
  •  از دادن شکلات و شیرینی به عنوان پاداش به کودکان خودداری نمایید.
  • دیابت مهمترین علت نابینایی و اصلی ترین عامل قطع عضو و نارسایی کلیه در سنین ۷۰- ۲۰ سالگی است.
  • ٪۸۰ بیماری های قلبی عروقی و بیماری های عروق مغز و دیابت با بهبود شیوه زندگی قابل پیشگیری است.
  •  دیابتی ها بهتر است از غذاهای پرفیبر مثل حبوبات، غلات غنی شده با فیبر، میوه ها، سبزیجات و غلات کامل استفاده کنند.
  • آیا مطمئن هستید که دیابت ندارید!!! آزمایش قند خون تنها راه تشخیص قطعی دیابت می باشد.
  • بیماری دیابت غالباً بدون علامت است و بیش از ۵۰ درصد بیماران ، از دیابتی بودن خود خبر ندارند.
  • بیماری دیابت، درمان قطعی ندارد ولی به راحتی قابل پیشگیری است.
  • به اندازه کافی و مناسب غذا بخورید.
  • از مصرف دخانیات اجتناب کنید
  • اضطراب و استرس خود را مهار کنید.
  • هر سال یک بار قند خون خود را کنترل  نمایید.