رفتن به محتوای اصلی
x

تمدید محدودیت‌های کرونایی استان اصفهان تا ۲۵ مهرماه

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در اصفهان گفت: با توجه به تفویض اختیار ستاد ملی کرونا به ستاد استانی، محدودیت‌های مقابله با کرونا در استان اصفهان یک هفته تمدید شد.

وی افزود: برنامه آموزش در مدارس، آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای، خصوصی، زبان‌سراها و کتابخانه‌ها از نوزدهم مهر ماه به مدت یک هفته دیگر به صورت غیرحضوری خواهد بود و همچنین مراسم نماز جمعه نیز در تمام شهرستان‌های استان برگزار نخواهد شد.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در اصفهان تصریح کرد: به‌منظور کاهش حجم مسافر در ناوگان حمل و نقل عمومی، قانون زوج و فرد خودروها نیز تا پایان آبان‌ ماه سال ‌جاری در شهر اصفهان اعمال نخواهد شد.

وی اضافه کرد: رستوران‌ها با چیدمان 50 درصد ظرفیت خود و فست‌فودی‌ها فقط به صورت بیرون‌بَر سرویس‌دهی خواهند کرد.

غلامی درباره دورکاری کارمندان نیز گفت: اولویت استفاده از دورکاری با افراد دارای بیماری زمینه‌ای و زنان باردار است و درباره سایر کارمندان نیز با نظر مدیران دستگاه‌ها و مشروط به ارائه مطلوب خدمات به ارباب رجوع، این کار قابل اجراست.

وی خاطرنشان کرد: هر روز از ساعت 17 روشنایی پارک‌ها به 60 درصد کاهش می‌یابد که پیش از این 40 درصد بود و در مراکز و پارک‌های حاشیه رودخانه نیز محدویت تردد و توقف اعمال می‌شود.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در اصفهان با درخواست از شهروندان برای خودداری از اتراق در پارک‌ها بیان کرد: شهرداری‌های سراسر استان به ویژه شهرهای دارای بوستان حاشیه رودخانه با کمک نیروهای پارکبان و همکاری نیروی انتظامی از توقف افراد در پارک‌ها جلوگیری خواهند کرد.

وی گفت: فروش بلیت برای رفتن به سمت مرزها تا پایان ماه صفر توسط حمل و نقل جاده‌ای ممنوع است و حرکت تمام اتوبوس‌های بین‌شهری از پایانه اصفهان بدون داشتن بسته‌های بهداشتی برای هر مسافر، ممنوع خواهد بود.

حجت اله غلامی اظهار داشت: فروشگاه‌ها، بازارها و پاساژها بیشترین حجم تردد را دارند که قرار است بیشتر مورد بررسی قرار گیرند که با توجه به تفویض اختیار به استان‌ها، درباره آن نیز تصمیم‌گیری شود.

وی اظهار امیدواری کرد تمدید یک هفته دیگر محدودیت‌های کرونا در استان اقدام موثری باشد که بازخورد آن به زودی پدیدار شود.